Få en spændende karriere som bevogtningsassistent på Flådestation Korsør

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for, at indgå i vagtholdenes daglige opgaveløsning, som bl.a. omfatter adgangs- og opholdskontrol, alarmmonitering- og alarmudrykning, eskortering, patruljetjeneste i lokalområdet, tjeneste på vagtcentral og meget mere? Så er den ledige stilling som bevogtningsassistent i den militære vagt på Flådestation Korsør noget for dig!



Om os

Som en del af 3. Eskadre er Flådestation Korsør kerneopgaver at yde logistisk støtte til Søværnets skibe og myndigheder, samt operativ drift af flådestationen. Vores evne til at yde service er omdrejningspunktet for vores daglige virke. Vi er altid klar til at støtte Søværnet og Forsvaret, døgnet rundt, året rundt og overalt i verden.

Flådestation Korsør består af en ledelse, to sektioner, hhv. Operativ Støttesektion og Basesektion og et Garnisonselement. Vi er i alt 110 medarbejdere.

Vi lægger særligt vægt på initiativ, udvikling, professionalisme, trivsel og frihed under ansvar.

Basesektionen er inddelt i tre elementer, hhv. Havneelementet, Transportelementet samt Vagt- og Bevogtningselementet.
Stillingen er i Vagt- og Bevogtningselementet, der består af i alt 22 medarbejdere.

Vagt- og Bevogtningselementet er kendetegnet ved en høj grad af professionalisme og har et stort lokalt kendskab til flådestationens opgaver, rytme og geografi. Det er vagt- og bevogtningselementets opgave at skabe sikkerhed, så Flådestationen kan fungerer under alle forhold.


Om stillingen

Som bevogtningsassistent bliver du en del af et velfungerende element, der arbejder tæt sammen med de myndigheder og enheder der er hjemmehørende på Flådestation Korsør.

Som bevogtningsassistent vil du indgå i den kontinuerlige bevogtningstjeneste på et vagthold, hvor tjenesten forrettes døgnet rundt, året rundt. Vi holder vagten, og skaber sikkerheden for andres tjeneste.

På vagtholdet indgår du i vagtholdets daglige opgaveløsning, som bl.a. omfatter adgangs- og opholdskontrol, alarmmonitering- og alarmudrykning, eskortering, patruljetjeneste i lokalområdet, tjeneste på vagtcentral, katastrofe- og terrorberedskab og vedligeholdende uddannelse, er blot nogle af de discipliner du forventes at deltage i.

Bevogtningens opgaver er mangeartede og dynamiske, hvilket forudsætter en fast, men dog også fleksibel tilgang til de forskellige opgaver, som du bliver stillet overfor.

Bevogtningstjenesten (vagten) gennemføres på nuværende tidspunkt som en 24 timers vagt. På en måned skal du forvente 7 – 9 døgnvagter samt 5 tjenestedage (normal arbejdstid).



Om dig

Vi lægger vægt på, at du har interesse og flair for sikkerhedsarbejdet og de forventninger, der stilles hertil.

Du forventes, at være ansvarsbevidst, initiativrig og i stand til, at kunne arbejde både selvstændigt, men også fungere godt i små teams, hvor vi er indbyrdes afhængige af hinanden. Du skal kunne bevare overblikket i perioder, med en, til tider, hektisk hverdag.

Du vil ofte være flådestationens ansatte eller besøgendes første møde med Flådestation Korsør, og skal derfor fremstå positiv og agere professionelt. Du skal derfor skulle kunne støtte og vejlede både Forsvarets medarbejdere og dets gæster. Du skal ligeledes være i stand til både påtale, irettesætte og i yderste konsekvens indberette uhensigtsmæssig og kompromitterende adfærd.

Din håndtering af alle disse facetter, vil udgøre bevogtningens ansigt udadtil.

Du skal være indstillet på at arbejde i kontinuerlig tjeneste, hvor en betragtelig del af arbejdstiden ligger i nattetimerne og på lørdag /søndag og helligdage.

Det er ønskeligt, at du har enten en tidligere Militærpolitisuddannelse eller at bevogtningsassistentsuddannelsens bevogtningsmodul 1 og 2 allerede er gennemført og bestået.

Herudover er der følgende krav.
• Du har dansk og engelskkundskaber svarende til 9. klasses afgangseksamen.
• Du skal have kørekort til kategori B.
• Du er egnet til INTOPS og har en godkendt helbreds- og tandundersøgelse (blåt bevis).

Såfremt du findes egnet til stillingen, vil du blive indkaldt til en afprøvningsdag, hvor du vil skulle gennemføre og bestå:
• Forsvarets fysiske basiskrav,
• en ansættelsessamtale.

Er du ansat i Søværnet skal du gennemgå et skydeprogram (hvor du bl.a. skal gennemføre og bestå kontrolskydning
nr. 6 på pistol), samt bevogtningsassistentsuddannelsen.

Er du ansat i et af de andre værn og har gennemgået HBU/FBU skal du dertil gennemføre Søværnets Basisomskoling (BTS).

Er du civil og aldrig har modtaget en af basisuddannelserne vil du udover at skulle til en jobafprøvning på Holmen, gennemgå Søværnets Basisuddannelse (SBU), skydeprogram og efterfølgende en bevogtningsassistentuddannelse. Alle her nævnte uddannelser vil vi tilmelde dig, hvis du tilbydes stillingen.

Såfremt du tilbydes ansættelse, vil du efterfølgende skulle gennemføre et lokalt indskolingsforløb på dit nye tjenestested.

Hører du under følgende kategorier skal du ikke søge på dette opslag, men på det åbne opslag der findes på Job i forsvaret https://karriere.forsvaret.dk/uddannelse/soevaernet/marinekonstabel
• Civile uden forudgående militær uddannelse.
• Civile med forudgående militær uddannelse (Hæren, Søværnet og Flyvevåbnet samt Beredskabsstyrelsen).
• Personel fra Hæren; stampersonel og værnepligtige.
• Personel fra Flyvevåbnet; stampersonel og værnepligtige.
• Personel fra Beredskabsstyrelse; stampersonel og værnepligtige.
Husk at skrive i din ansøgning at du ønsker at søge på dette her opslag.


Ansættelsesvilkår

Stillingen er en marinekonstabelstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Korsør.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Er du interesseret eller ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte nærmeste leder oversergent Klaus A. Thomasen på tlf. 72856374, e-mail 3E-KOR-VBE01@mil.dk eller chefen for Basesektionen orlogskaptajn Mads K. Sørensen på tlf. 7285 6302, e-mail 3E-KOR-CHBSS@mil.dk.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Birgit Dyrholm ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 71 eller mail FPS-BDY@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 28. juli 2024 og samtaler forventes afholdt umiddelbart efter. Stillingen er til besættelse 15. september 2024 eller efter aftale.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.


Om 3. ESKADRE
3. Eskadre er en eskadre i Søværnet, som omfatter spændende og alsidige arbejdspladser, på sejlende enheder såvel som landtjenestesteder.
I 3. Eskadre får du ansvar og anerkendelse, samt stor mulighed for personlig og faglig udvikling.
Eskadrens opgaver omfatter sømilitære opgaver med særligt fokus på farvandene i og omkring Danmark, herunder myndighedsopgaver af permanent karakter samt civilt relaterede samfundsnyttige maritime opgaver.
3. Eskadre enheder løser Søværnets nationale opgaver 24/7/365.
Den største del af eskadrens enheder er beskæftiget med overvågning, suverænitetshåndhævelse, miljø- og transportopgaver samt søredning. Eskadrens enheder er desuden beskæftiget med uddannelse af officerselever.
Ud over de mange skibe er 3. Eskadre endvidere ansvarlig for drift af Flådestationerne Frederikshavn og Korsør, Kystredningstjenesten samt Søværnets Overvågningsenhed, med decentralt placerede enheder rundt om i landet.
3. Eskadre passer på Danmarks farvande – altid!


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flådestation Korsør, Sylowsvej , 4220 Korsør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6078650

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet