Har du lyst til at gøre en forskel og være med til at sikre, at Danmark fortsat er en af verdens førende søfartsnationer?
Søfartsstyrelsens afdeling Søfarende og Certifikater søger en ny kollega, som skal være med til at sørge for, at vi fortsat leverer kompetent sagsbehandling med en service, der er i verdensklasse.
Om os Vi er i høj grad Søfartsstyrelsens ansigt udadtil, hvor vi fungerer som servicecenter for erhverv og borgere i sager vedrørende personlige beviser og søfartssociale forhold.
Vi er 25 engagerede kollegaer, og vi har et tæt sammenhold. Vi sparrer med hinanden i et fagligt stærkt miljø, hvor der er plads til forskelligheder.
Om stillingen Du får et alsidigt opgaveportefølje med meget ansvar. Du skal både fungere i teams og i høj grad også arbejde selvstændigt. Stillingen kræver, at du har en kritisk sans og tør tage et opgør med den måde tingene plejer at foregå på.
Dine afgørelser kan have indflydelse på de søfarendes levebrød. Du skal derfor være i stand at sætte dig i modpartens sted og finde pragmatiske løsninger til komplekse problemstillinger.
En typisk arbejdsdag kan indeholde en lang række forskellige opgaver, såsom:
- Træffe afgørelser og vejlede i komplicerede sager vedr. ansættelsesforhold, socialsikring, hviletid, arbejds- og levevilkår m.m.
- Løbende udvikle forvaltningen i afdelingen og bidrage til udvikling af lovgivningen, herunder de internationale regler.
- Autorisering og rådgivning af søfartslæger.
- Klagebehandling, kundebetjening, rådgive søfarende, rederier m.fl.
- Rådgive øvrige sagsbehandlere i styrelsen.
- Optimere og målrette indhold og nyhedsbreve på vores hjemmeside.
Derudover forventer vi, at:
• Du er god til at kommunikere i skrift og tale - både på dansk og engelsk.
• Du er superbruger i Office-pakken og ser potentiale i at anvende data/IT i forvaltning.
Information og ansøgning Der er tale om en fast fuldtidsstilling med start hurtigst muligt. Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC – indplacering vil være som fuldmægtig, men for kandidater med den rette profil kan indplacering som specialkonsulent komme i betragtning.
Søfartsstyrelsen er en fleksibel arbejdsplads, hvor der er fokus på trivsel og god balance mellem arbejds- og privatliv. Der er mulighed for hjemmearbejde, og vi lægger vægt på, at du er med til at tilrettelægge arbejdstid og opgavevaretagelse.
Hvis du kan se dig selv i ovenstående, så send os din ansøgning sammen med CV og eksamensbevis via knappen "søg stilling" til højre for annoncen eller via vores hjemmeside www.sfs.dk. Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 9. januar 2025. Vi forventer at afholde samtaler i uge 3 og 4 - der kan forventes anvendt test i processen.
Søfartsstyrelsen er en attraktiv og moderne arbejdsplads, hvor der er et højt aktivitetsniveau, men også en uformel stemning og et rart arbejdsmiljø. Hos os kommer du tæt på den maritime sektor. Læs mere om Søfartsstyrelsen på vores hjemmeside www.sfs.dk
Kontakt Vil du vide mere om stillingen, kan du ringe til kontorchef Rasmus Høy Thomsen på tlf. 72 19 61 70. For generelle informationer om ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte HR-rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på tlf. 91 33 70 61.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Søfartsstyrelsen, Batterivej, 4220 Korsør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/ae56455d-658a-4eaf-bfd4-dd861e419084