BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger verdens bedste anlægskoordinator til Staben for Erhverv, Ejendomme og Teknik
I Slagelse Kommune styrker vi organisationen til gavn for udvikling, borgere og erhvervsliv. Vi opnormerer med mere end 20 nye kollegaer i de to centre Kommunale Ejendomme samt Teknik, Plan og Erhverv med afsæt i budgetforlig for 2025-2028.
Det er tiltrængte forstærkninger til bl.a. udviklingsplaner for Slagelse, Skælskør og Korsør. Vi har investeret i naturområdet ved Kruusesminde og har visioner. Der er klimasikringsprojekter i støbeskeen. En arealudviklingspulje vil understøtte strategiske opkøb og meget, meget mere.
Skal du være en del af holdet?
Staben søger en god kollega, der er en dygtig konsulent til at styre vores anlægsportefølje i den løbende økonomiopfølgning. Vores kommende kollega skaber og sikrer overblik over anlægsinvesteringer - og understøtter projektledere, afdelingsledere og chefer med anlægsøkonomi i områdets to centre: Kommunale Ejendomme og Teknik, Plan og Erhverv.
Vi har i Slagelse Kommune store ambitioner indenfor erhvervsstrategien, arealudvikling, byggemodning og byggeri, natur, klimatilpasning og bæredygtige løsninger mm. Vi har brug for en erfaren holdspiller med gode samarbejdsevner og flair for økonomistyring.
Dine opgaver
Anlægsområdet omfatter over 50 aktive projekter af meget forskellig karakter med et samlet årligt budget på over 150 mio. kr. Hovedopgaverne vil være, at
- bistå projektlederne med økonomistyring i de enkelte projekter
- udarbejde samlede rapporteringer og deltage i opfølgningsmøder med projektledere, afdelingsledere og chefer
- udvikle og styrke forståelsen samt ensarte processer for økonomistyring på tværs af afdelinger
- samarbejde med controllere i det centrale økonomicenter
- udvikle og kvalitetssikre styringsværktøjer
- bidrage med kvalitetssikring i indstillinger til politiske udvalg
- bidrage med analyser, datatræk og dialoger for at styrke projekternes planlægning / fremdrift og reducere overførsler af afsatte, ubrugte anlægsmidler mellem regnskabsår.
Din profil
Du skal som udgangspunkt have en videregående uddannelse inden for økonomi. Alternativt kan du have tilegnet dig de ønskede kompetencer gennem dine erfaringer i kombination med uddannelse fx som ingeniør, indenfor forvaltning eller statskundskab. Det er væsentligt, at du har erfaring med budgetproces og økonomistyring af anlægsprojekter. Du har gode Excel-kompetencer og erfaring med økonomisystemer. Det vil være en fordel at have erfaring med kommunaløkonomi.
Desuden lægger vi vægt på, at du
- har erfaring med porteføljestyring
- har en struktureret tilgang til opgaverne og er dygtig til at skabe overblik
- trives i med- og modspil med forskellige mennesker og fagligheder, hvor der skal findes løsninger
- har gode formidlingsevner mundtligt og skriftligt
Staben for Erhverv, Ejendomme og Teknik er organisatorisk forankret i centeret Kommunale Ejendomme. Staben har ca. 30 engagerede medarbejdere med forskellige fagligheder indenfor administration, økonomi, jura, kommunikation, køb og salg, GIS-kort og digitalisering samt klima og bæredygtighed.
Staben understøtter begge centre i direktørområdet Erhverv, Ejendomme og Teknik med areal- og byudvikling, ejendomsdrift, byggeri, byggemodning, miljø, natur, veje, plan, parker, parkering, affald mv. Derudover indgår betjening af tre politiske udvalg.
I staben får du et stort ansvar og mange udfordringer. Vi tilbyder et udviklende job på en arbejdsplads med et godt socialt og fagligt miljø. De to centre er netop flyttet sammen på en nyrenoveret fælles adresse på Dahlsvej i Korsør. En vigtig del i vores samarbejdsform er sparring om opgaverne med henblik på fælles forståelse og fælles læring. Dit arbejde vil indebære kontakt i hele organisationen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast stilling på fuldtid. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og med aflønning efter kvalifikationer.
- Arbejdsstedet er Staben for Erhverv, Ejendomme og Teknik, Dahlsvej 3, 4220 Korsør.
- Der vil være mulighed for hjemarbejdsdage og fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstid. Vi har en god kantine.
- Slagelse Kommune har pr. 1. august 2023 indført røgfri arbejdstid.
- Ved ansættelse i Slagelse Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Flere informationer
Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte
- stabsleder, Jesper Suhr Thomsen, på telefon 24 62 52 89.
Ansøgningsfristen
- onsdag 20. november 2024
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag senest onsdag 20. november 2024.
Jobsamtaler afholdes tirsdag 26. og onsdag 27. november.
Stillingen ønskes besat fra 1. januar 2025.
Slagelse Kommune har det hele. Her hvor Storebæltsforbindelsen leder hen, har vi det bedste fra storbyen og det dejligste fra landet og vandet. Smuk natur og grønne områder. Dem værner vi om. Vi har gode trafikforbindelser og udbygget infrastruktur til Fyn, Jylland og Sjælland. Vi tror på, at arbejdsglæde og trivsel er fundamentet for, at vi kan gøre visioner til virkelighed. Vi arbejder målrettet for dialog og inddragelse.
Til gavn for de ca. 80.000 indbyggere i kommunen vil du som vores nye kollega være med til at udvikle og understøtte alt dette. Det gælder også turister, besøgende og pendlere. Det gælder børnefamilier. Til gavn for studerende, der går på vores mange uddannelser. Det handler om jobmuligheder hos vores lokale virksomheder. Kulturtilbud til alle aldersgrupper. Slagelse Kommune er et skønt rekreativt sted for alle aldersgrupper. Det er sammenhænge og fællesskaber, du bidrager til.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kommunale Ejendomme, Dahlsvej, 4220 Korsør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6139707