BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi leder efter en ny kollega, som har lyst til at arbejde med den løbende administration og videreudvikling af havplanen.
Om jobbet Du bliver en del af Havplansekretariatet i Søfartsstyrelsen, hvor vi arbejder med at administrere, koordinere og udvikle havplanlægningen i Danmark.
Havplanen er blevet til i et tværministerielt samarbejde mellem 18 ministerier og styrelser i Danmark. Du vil derfor få en stor berøringsflade i centraladministrationen og blandt havplanens mange interessenter. Du vil derfor skulle forholde dig til reguleringen af mange forskellige sektorer og forskellige faglige aspekter af planlægning og forvaltning på havet.
Vi forestiller os, at du har nogle års erfaring enten som planlægger i en kommune eller som sagsbehandler i offentlig styrelse. Under alle omstændigheder – og vigtigst - forventer vi, at du synes, det er en spændende udfordring at arbejde med forvaltningen af de danske havarealer. Det vil være en fordel, hvis du har generel forståelse for planlægningsprincipper, miljø- og naturbeskyttelse og offentlig forvaltning, og så vil det være et ekstra plus, hvis begreber som strategisk miljøvurdering, økosystembaseret planlægning, sameksistens og kumulative effekter ikke er helt fremmede for dig.
Din primære opgave bliver at arbejde med den løbende administration af havplanen, herunder besvarelse af henvendelser og høringer, sekretariatsbetjening, ledelses- og ministerbetjening, politikudvikling og meget mere. Fremadrettet vil du også skulle være med til at udarbejde analyser med henblik på udvikling af havplanen.
Foruden dialog og samarbejde med nationale parter deltager Havplansekretariatet også i flere internationale arbejdsgrupper og fora med henblik på at erfaringsudveksle og koordinere den danske havplan med havplanerne i vores nabolande. Alt efter din profil vil du også komme til at indgå i dette arbejde
Havplanen er lavet som en digital bekendtgørelse, så det vil være en fordel, hvis du har forståelse for offentlig jura og digital udvikling og forvaltning. Det vil også være en fordel, hvis du har GIS-kompetencer og kan arbejde med datarelaterede opgaver.
Havplansekretariatet består af 5 medarbejdere, der refererer til Søfartsstyrelsens vicedirektør, og vi har et tæt samarbejde med Erhvervsministeriets departement. Vi løser mange forskelligartede opgaver, som der er rig mulighed for at sætte sit præg på. Vi er tæt på beslutningerne, og der er kort fra idé til handling.
Dine arbejdsopgaver Arbejdsopgaverne vil være alsidige og kan variere. Dine præcise opgaver, vil afhænge af din profil, men dine primære opgaver vil blandt andet være:
- At indgå i Havplansekretariatets koordinerende arbejde og udarbejde notater, beslutningsoplæg, mødemateriale, ledelses- og ministerbetjening m.m.
- At deltage i Havplansekretariatets løbende arbejde med administration, forvaltning og videreudvikling af havplanen.
- At deltage i Havplansekretariatets arbejde med drive og udvikle den digitale havplan og evt. GIS og datarelaterede opgaver.
- At deltage i europæisk og internationalt koordination af og samarbejde om havplanlægning.
- har lyst til at arbejde med havplanlægning i et både nationalt og internationalt perspektiv
- har gode analytiske evner
- formår både mundtligt og skriftligt at formidle komplekse problemstillinger
- er struktureret og god til at finde løsninger på komplicerede problemstillinger
- kan arbejde selvstændigt og trives i en hverdag med stramme deadlines
- har gode samarbejdsevner, overblik og godt humør, også når det går stærkt
- har politisk tæft og gerne erfaring med politisk- og ledelsesbetjening
Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag med fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv.
Du vil få gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø, som både fagligt og socialt vil bidrage til, at du får det bedste fundament for at løse dine opgaver. Læs mere om kontoret og om Søfartsstyrelsen på vores hjemmeside www.sfs.dk.
Information og ansøgning Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse hurtigst muligt eller senest den 1. januar 2025, og du ansættes efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet.
Arbejdspladsen er placeret i Korsør. Der vil være mulighed for hjemmearbejde.
Søg via knappen ”Søg stillingen” til højre for annoncen eller via vores hjemmeside: www.jobsfs.dk. Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest fredag den 15. november 2024 kl. 12.00.
Vi forventer at afholde første samtaler torsdag den 21. november og anden samtalerunde tirsdag den 26 november. Der kan forventes anvendt tests i rekrutteringsprocessen.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til sekretariatschef Henrik Skovmark på tlf. 23 20 99 55. For mere information om løn og ansættelsesvilkår kan du kontakte HR-partner Zenia Lotus Hansen på telefon 91 33 70 61.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Du kan også læse mere om os på Søfartsstyrelsens hjemmeside www.sfs.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Søfartsstyrelsen, Caspar Brands Plads, 4220 Korsør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127225