Dæksgast til Patruljefartøjet DIANA, Besætning 9.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Besætning 9. søger energisk dæksgast, der ønsker en alsidig og dynamisk arbejdsplads med nye og anderledes udfordringer.

Om os

Patruljefartøjerne af Diana-klassen hører under Søværnets 3. Eskadre. Patruljefartøjerne indgår i Søværnets nationale opgaveløsning og udfører således en bred vifte af opgaver i danske farvande. Opgaverne indbefatter bl.a. farvandsovervågning, suverænitetshævdelse og søredning.
Der er kontinuerligt tre enheder af DIANA-kl på varsel og enhederne indgår rutinemæssigt i øvelser med det samlede beredskab samt i øvelser med Søværnets øvrige enheder. Diana-klassen har en besætning på 12 personer.


Om stillingen

Taktisk divisionen, som du vil komme til at indgå i, består af fire konstabler og en befalingsmand. DIANA har en varieret vifte af opgaver som bl.a. omfatter dæksarbejde, gummibådssejlads, våbenvedligeholdelse, rengøring, indsats ved eks. brand og havari i eget eller andre skibe. Desuden er man en del af det personel, som indgår i vagten på broen som udkig og rorgænger.
Du kan forvente 135-145 sejldage om året. Endvidere kommer du til at indgå i skibsgruppevagten på Flådestation Korsør, som fører tilsyn med skibene i havn, og der kan derfor forventes en række vagtdage om året.
Du kommer til at blive en del af en forholdsvis ny besætning, hvor der fokus på professionalisme og velfærd i kombination. Besætning 9. gennemgår i 2024 DANSARC for DIANA-kl, hvorfor det er afgørende for din succes i stillingen at du har lyst og mod til at prøve kræfter med det.


Om dig

Det forventes at du er selvstændig og besidder evnen til at aktivere dig selv, og ønsker at lære nyt.
Du opsøger selvstændigt arbejdsopgaver og sætter en ære i at levere et godt resultat og derved med til at bidrage til enhedens samlede opgaveløsning. Du skal have gennemført en grunduddannelse i Søværnet.

Du besidder et højt humør og kan indgå i et lille, men sammentømret team og, at du kan tænke ud af boksen og se muligheder i stedet for begrænsninger. Vi håber du er energisk og ikke har noget imod at give en ekstra hånd når der er travlt, også når det kræves, at der bliver set stort på faggrænser.

Krav
• Søværnets Basisuddannelse
• Gyldig helbreds – og tandundersøgelse
• Gyldig træningstilstandsprøve
• Gyldig Røgdykkerstatus
• Normal farve – og synssans


Ansættelsesvilkår

Stillingen er en marinekonstabelstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Dit faste tjenestested vil være i Korsør.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Nærmere oplysning om stillingsindholdet kan fås ved henvendelse til skibets næstkommanderende, SSG Thomas Nilsson: mail 3E31-B9-NK eller telefon 2343 4965. Alternativt kan du kontakte chefen KL Daniel T. Rasmussen på mail 3E31-B9-CH eller på telefon 2383 9525

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Rikke Thomsen Højlund ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-RTH@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 28. november 2023 og samtaler forventes afholdt umiddelbart efter. Stillingen er til besættelse 1. januar 2024 eller efter aftale.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.


Om 3. ESKADRE
3. Eskadre omfatter spændende og alsidige arbejdspladser, på sejlende enheder såvel som landtjenestesteder.
I 3. Eskadre får du ansvar og anerkendelse, samt stor mulighed for personlig og faglig udvikling.
Eskadrens opgaver omfatter sømilitære opgaver med særligt fokus på farvandene i og omkring Danmark, herunder myndighedsopgaver af permanent karakter samt civilt relaterede samfundsnyttige maritime opgaver.
3. Eskadre enheder løser Søværnets nationale opgaver 24/7/365.
Den største del af eskadrens enheder er beskæftiget med overvågning, suverænitetshåndhævelse, miljø- og transportopgaver samt søredning. Eskadrens enheder er desuden beskæftiget med uddannelse af officerselever.
Ud over de mange skibe er 3. Eskadre endvidere ansvarlig for drift af Kystredningstjenesten samt Søværnets Overvågningsenhed, med de centralt placerede enheder rundt om i landet.
3. Eskadre passer på Danmarks farvande – altid!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flådestation Korsør, Sylowsvej , 4220 Korsør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5943135

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet