Efterretningsbefalingsmand til Søværnskommandoens Føringsstab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du mod på at opbygge efterretningsviden og føringskapacitet i Søværnet og deltage i efterfølgende øvelser og indsættelser? Finder du det inspirerende at arbejde i et miljø, hvor fleksibilitet og højt arbejdstempo er en del af kulturen? Finder du det attraktivt at dine arbejdsdage og opgaver er meget varierende? Vil du arbejde sammen med Søværnskommandoens efterretningsafdeling på dagligt basis og være med til at opbygge Føringsstabens efterretningsafdeling fra bunden?

Om os

Søværnskommandoens Føringsstab er et nyt tjenestested. Det er derfor vigtigt, at du vil være med til at opbygge et tjenestested med en stærk taktisk/operativ sømilitær kultur, hvor ”CAN DO”-mentalitet, kritisk tænkning, mod og kreativitet er styrende. Fremtiden for Føringsstaben vil bestå af komplekse og udfordrende opgaver, som kun kan håndteres succesfuldt gennem et tæt samarbejde i staben. Samtidig skal det være sjovt og motiverende at arbejde i Føringsstaben. Det skal bl.a. sikres igennem en stærk kultur, godt kammeratskab og en sund korpsånd, der værner om Søværnets traditioner og hvor vi har fokus på de familiære behov, som er afgørende for succes i tjenesten.

I løbet af 2023 skal der besættes op til 20 stillinger, hvorved Føringsstaben opnår den tiltænkte bemanding. Ydermere skal hele staben styrkeproduceres gennem koncentreret uddannelse og træning. Føringsstaben er bl.a. tilmeldt NEPTUNE STRIKE 23, NORDIC RESPONSE 24 og BALTOPS 24 og skal herunder fungere som COM DATG (Commander Danish Task Group). Endvidere står Føringsstaben i spidsen for at samle COM SNMG1 staben i 2. halvår af 2024.

Føringsstaben er oprettet med det formål at føre kommando over en flådestyrke. Det inkluderer en lang række opgaver, der skal løses for at styrken kan fungere effektivt.
Søværnskommandoens Føringsstab bliver direkte underlagt Søværnskommandoens næstkommanderende, som, i tilfælde af en deployering, fungerer som styrkechef. Som udgangspunkt er vi en sejlende stab, hvilket betyder, at vi opererer fra et designeret flagskib – dansk eller udenlandsk. Når vi ikke er deployeret er stabschefen vores chef og vi har kontorer i hhv. Korsør og Karup. Dagligdagens arbejde kan ofte løses fra hjemmet, men du skal også påregne, at der vil være en del møde- og rejseaktivitet.

Når vi ikke er indsat i operationer gør vi klar til indsættelse. Det betyder planlægning, tilrettelæggelse og gennemførelse af øvelser, træning og uddannelse, så vi 1. januar 2025 er ’Fully Operational Capable’ (FOC) og på 30 dages varsel.


Om stillingen

Du bliver sammen med en efterretningsofficer ansvarlig for at opbygge Føringsstabens efterretningsbillede under deployeringer. Dit arbejde vil bestå af klassiske efterretningsdiscipliner på All Source området, ligesom du bliver med til at dirigere og koordinere en designeret flådestyrkes efterretningsindhentning. Du vil fungere som føringsstabens CCIRM.

Til dagligt vil du arbejde i tæt koordination med Søværnskommandoens maritime efterretningsafdeling (SVK ME). Du bliver ansvarlig for føringsstabens kortmateriale både papir og digitalt, og du vil i den forbindelse få en grundig uddannelse i ArcGIS, såfremt det er nødvendigt.
Sammen med din chef og en efterretningsofficer skal du sikre, at Føringsstabens ledelse er orienteret om det generelle efterretningsbillede.

Vi tilbyder
• En professionel sømilitær arbejdsplads, hvor du har mulighed for at udvikle dig.
• En fleksibel arbejdsplads, hvor du kan skabe din egen hverdag.
• Et kammeratligt arbejdsmiljø, der værdsætter hinandens kompetencer.
• Deployeringer på øvelser og operationer.

Du vil få fast tjenestested på FLS Korsør.


Om dig

Du er oversergent eller sergent (med ønske om videreuddannelse) og har en naturlig interesse i efterretningstjeneste. Du kender maritime enheder og deres kapaciteter. Vi ser gerne, at du tidligere har gjort tjeneste i en stab, men det er ikke et ’must’.

Du har gode analytiske evner og formår at indsamle, bearbejde og videregive data/information på en præcis og forståelig måde. Du besidder initiativ, gode samarbejdsevner og kan arbejde selvstændigt.

Du er egnet til INTOPS, har gyldigt blåt bevis og en gyldig træningstilstandsprøve (FFT).

Endvidere bør du og din familie være afklaret med, at stillingen periodevis indebærer høj arbejdsbelastning og fravær fra hjemmet.


Ansættelsesvilkår

Stillingen er en oversergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen kan besættes af en sergent med et godt udviklingspotentiale og som vurderes klar til udnævnelse eller klar til udnævnelse indenfor en kortere årrække.
I så fald vil der blive taget stilling til udnævnelse i forbindelse med ansættelsen eller der vil blive udarbejdet en udviklingskontrakt der er målrettet gennemgang af den nødvendige kompetenceudvikling og/eller uddannelse, med henblik på udnævnelse til oversergent efterfølgende. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau.


Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Korsør.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Stabschef orlogskaptajn Johannes Kidmose, Telefon: 7285 3011, Mail: fko-sv-f-cos@mil.dk
Eller
Branch Chief Information & Engagement, orlogskaptajn Morten Gall Jørgensen, Mail: FKO-SV-F-IE@mil.dk

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Birgit Dyrholm ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 71 eller mail FPS-BDY@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 15. oktober 2023 og samtaler forventes afholdt umiddelbart efter. Stillingen er til besættelse 1. december 2023 eller efter aftale.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM SØVÆRNSKOMMANDOEN
Søværnskommandoen består af Kapacitetsdivisionen, Planlægnings- og Operationsdivisionen, Uddannelses- og Træningsdivisionen, samt en ledelsessektion. Derudover er Søværnets fire uddannelsescentre og Søværnets Center for Administration underlagt kommandoen.
Søværnskommandoen er ansvarlig for styrkeproduktion inden for det sømilitære område, herunder for at styrkeproducere og opstille sømilitære enheder inklusive Søværnets Nationale Maritime Operationscenter, samt for at støtte underliggende myndigheders opgaveløsning.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flådestation Korsør, Sylowsvej , 4220 Korsør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912725

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet