BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger to nye kollegaer, der har lyst til at bidrage med godt humør og falige kompetencer til Skibsregistret i Søfartsstyrelsen.
Vi er kendetegnet ved høj grad af service og kompetent vejledning. Vi har fokus på høj faglig kvalitet og nytænkning, når vi løser drifts- og udviklingsopgaver. Vi medvirker til, at det er attraktivt at vælge dansk flag både for danske og udenlandske skibsejere. Vi har udviklet verdens første digitale skibsregister, så vi skal tænke og arbejde mere digitalt.
Vi er i dag 4 jurister, 4 administrative medarbejdere, en kontorelev og en kontorchef. Vi søger to nye kontorassistenter til at varetage forskellige administrative opgaver i Skibsregistret.
Om jobbetVi registrerer ejer-, pante- og brugsrettigheder på skibene efter principper, der ligner tinglysning for fast ejendom og opkræver årlig afgift. Som kontorassistent vil du primært skulle håndtere anmeldelser til Skibsregisteret. Det omhandler bl.a. håndtering af elektroniske blanketter og journalisering i den forbindelse både i fagsystem og sagsbehandlersystem. Du vil have telefonkontakt med både med danske og udenlandske skibsejere, advokater, finansielle virksomheder og rådgivere.
Dine opgaver kommer også til at omfatte administrative opgaver i forbindelse med opkrævning af den årlige afgift for skibe. Det betyder, at visse regnskabsmæssige færdigheder samt kendskab til Navision og Excel vil være en fordel.
Du vil gennemgå en grundig oplæring, så du er klædt på til at varetage opgaverne, men vi forventer også, at du selv tager initiativ til din læring.
Vi tilbyder- En alsidig og varieret hverdag
- Et positivt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og humor
- Hjælpsomme og fleksible kolleger, som passer på hinanden
- Gode udviklingsmuligheder og plads til at vokse
- Ansvar og medindflydelse på opgavernes løsning
Du er uddannet inden for kontorfaget, er vant til at arbejde selvstændigt og målrettet, men trives også med at arbejde i teams.
Desuden lægger vi vægt på, at du:
- Er struktureret og grundig
- Trives med en uforudsigelig hverdag
- Er serviceminded og hjælpsom
- Gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner både på dansk og engelsk
- Er udviklingsorienteret og med et digitalt mind-set
- Har erfaring med Navision, Excel, føring af dagbog og opkrævning af afgift
Søfartsstyrelsen er en central aktør for vækst og udvikling af det maritime erhverv i Danmark og med et højt niveau af sikkerhed til søs.
Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag, men hvor vi støtter hinanden i at udvikle os til at møde stadigt større og mere spændende udfordringer. Vi har fleksibel arbejdstilrettelæggelse og lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv. Du vil få gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø både fagligt og socialt.
Stillingen er placeret i Korsør.
Du kan læse mere om os på www.sfs.dk og www.jobsfs.dk
Om ansættelsenDu ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK. Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt.
Du kan få flere informationer om stillingen ved at kontakte kontorchef Mette Eghoff Poulsen på tlf. 72 19 62 38. For yderligere oplysninger om personaleforhold kan du kontakte HR- rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på tlf. 91 33 70 61.
Du kan læse mere om os på Søfartsstyrelsens hjemmeside www.soefartsstyrelsen.dk
Har du lyst til at søge?Så klik på "Søg stilling" knappen til højre for annoncen eller søg via vores hjemmeside: www.jobsfs.dk
Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest d. 14. december 2023.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 51. Der kan forventes anvendt test i rekrutteringsprocessen.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=8f9c8b60)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Erhvervsministeriet, Caspar Brands Plads, 4220 Korsør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5950971