Er du fregatten Niels Juels nye vedligeholdelsesofficer?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring inden for maritim vedligeholdelse og ledelse? Så er Fregatten Niels Juel på udkig efter en dygtig vedligeholdelsesofficer til at lede skibets tekniske afdeling og sikre, at skibets systemer og ikke mindst personellet i den tekniske afdeling er i topform. Ombord i Niels Juel vil du blive en del af et dedikeret hold af professionelle teknikkere, der arbejder på at sikre, at skibet altid er klar til at løse en bred vifte af opgaver. Som vedligeholdelsesofficer vil du have en central rolle i at lede, udvikle og koordinere den tekniske afdeling og sikre, at alle systemer ombord i skibet fungerer og driftes optimalt.

Om os

I stillingen som vedligeholdelsesofficer ombord i Niels Juel, vil du blive del af et hold af tekniske speciallister, der vægter faglighed, professionalisme og fællesskab højt. Udover gode relationer og et stærkt fællesskab, vil du blive udfordret både fagligt og menneskeligt i din rolle. Vi tror på, at udvikling, tillid og et trygt arbejdsmiljø er nøglen til succes, hvorfor mulighederne for at udvikle dine færdigheder og kompetencer vil være centralt i stillingen. Hos os vil du få mulighed for at arbejde med avanceret teknologi og komplekse systemer og i særdeleshed de mennesker, der skal få det hele til at spille sammen i den højteknologiske enhed som fregatten udgør.

På Niels Juel vil vi gerne være kendt for at have en hverdag sammen, som hviler på professionalisme, tillid og tryghed for alle. Vi tror på, at faglig stolthed, kammeratskab, positivitet og fleksibilitet, er definerende for den daglige opgaveløsning. Du bliver derfor en del af en robust og sammentømret kampenhed, hvor sammenhold og personlig udvikling går hånd i hånd med et ønske om at løse de pålagte opgaver professionelt og bedst muligt.

Vi arbejder for, at arbejds- og familieliv hænger sammen, selvom jobbet kræver, at du er væk i perioder. Du får et stort ansvar for at planlægge din og personellets arbejdstid, så enderne kan mødes. Vi har stor forståelse for at jobbet i sejlende tjeneste stiller krav til privatlivet, hvorfor der gives vide rammer for fleksibilitet og planlægning af din egen tid, hvor vi vægter at der skal være styr på hjemmefronten for at du kan fungere i dit arbejdsliv.

Om stillingen

Dine primære ansvarsområder vil være:
Ledelse af ledere: Du vil have ansvaret for at motivere, træne og udvikle dine underordnede ledere. Dette er både de maskintekniske ledere og ledere i havariorganisationen. Du skal sikre, at de har de nødvendige ressourcer og kompetencer til at lede deres teams effektivt og nå divisionens og enhedens mål.

Vedligeholdelse af skibets tekniske systemer: Du vil være ansvarlig for at sikre, at skibets tekniske systemer fungerer optimalt og er vedligeholdt i henhold til gældende standarder og procedurer. Dette indebærer også at planlægge og koordinere vedligeholdelsesarbejdet og sikre, at det udføres på en sikker og effektiv måde.

Ledelse af havariorganisationen: Som leder af havariorganisationen skal du være klar til at håndtere uforudsete situationer og sikre, at der er en klar plan for, hvordan man håndterer havarier eller nødsituationer på skibet. Du vil også skulle samarbejde med andre afdelinger og eksterne partnere for at sikre, at der er en effektiv krisehåndtering.

For at få succes i disse ansvarsområder er det vigtigt, at du har en stærk ledelsesmæssig og teknisk baggrund. Du skal kunne motivere og træne dine underordnede ledere og samtidig have en god forståelse for skibets tekniske systemer og vedligeholdelsesprocedurer.

Som vedligeholdelsesofficer bliver du en bærende del af teknikdivisionen, som består af fire officerer, to sergenter samt 10 menige maskinfolk og otte menige elektrikere.

Divisionen er delt op i to sektioner; EL-sektionen og MS-sektionen. Begge sektioner ledes af en officer, og det bliver din opgave at være overordnet leder for de to sektioner med direkte reference til teknikofficeren (TKO). Teknikdivisionen arbejder til dagligt med at vedligeholde og servicere skibets mange tekniske systemer. Det bliver dit ansvar at planlægge og koordinere vedligehold og eftersyn i samarbejde med divisionens øvrige officerer. Fregatten Niels Juel er DNV certificeret inden for Machinery Planned Maintenance System (MPMS) til SAP PM, og du vil få ansvaret for, at skibet vedligeholdes efter gældende krav i henhold til DNV i SAP-PM.

Derudover er du stedfortræder for TKO ved behov. Det er derfor afgørende, at du kan lede gennem ledere, udvikle personel og arbejdsgange samt fremstå, som et godt eksempel for alle ombord.

Du bliver skibets Damage Control Officer (DCO) – den ansvarlige for skibets havariorganisation, som består af 30-40 kolleger på tværs af divisionerne. Det stiller store krav til dit skibskendskab og din evne til at holde hovedet koldt. Du får ansvar for, at havariorganisationen til enhver tid er trænet og udrustet jævnfør 2. Eskadres retningslinjer. Niels Juel har i 2022 gennemført træning ved FOST, og du skal forvente, at rollen som DCO kommer til at fylde meget for at kunne sikre opretholdelse af enhedens høje træningsniveau.

Ud over ledelsesansvar byder jobbet også på en del administration, hvor personelpleje og planlægning er et vigtigt element, herunder koordination og planlægning af ferie, frihed, kurser og daglig tjeneste. Den daglige omgangstone i teknikdivisionen er afslappet og med respekt for det enkelte individ. Vi har et godt humør, og fleksibilitet og faglighed er personlige egenskaber, der værdsættes højt ombord.

Om dig

Det er vigtigt, at du som vedligeholdelsesofficer i Niels Juel er en person med en solid teknisk baggrund og erfaring for vedligeholdelse af skibe eller lignende systemer. Du skal have en god forståelse for mekaniske, elektriske og hydrauliske systemer samt være i stand til at læse og tolke tekniske tegninger og dokumentation. Det er også vigtigt, at du er en selvstændig og ansvarsbevidst person, der kan arbejde med mange opgaver af gangen og træffe beslutninger på egen hånd.

Du er teknisk officer fra Søværnet og har gennemført videreuddannelsestrin I for militære ledere (VUT I/L). Alternativt er du premierløjtnant og har gennemført et eller flere af forsvarets VUK-moduler eller tilsvarende uddannelse, og du har mod på at indgå en uddannelsesaftale ved tiltrædelse af stillingen.

Du er sikkerhedsgodkendt til hemmeligt og har gyldigt blåt bevis, tandlægestatus samt FFB (eller kan hurtigt erhverve det).

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner/kaptajnløjtnanter.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Hvis du er premierløjtnant og ikke har gennemført Føringskursus/VUK eller anden relevant uddannelse på tilsvarende niveau, vil der være mulighed for at indgå en uddannelsesaftale. Aflønning i stillingen vil i så fald ske efter reglerne om midlertidig funktion i højere stilling. Udnævnelse og overgang til varig ansættelse som kaptajn/kaptajnløjtnant kan finde sted, når uddannelseskravet er opfyldt og ved styrelseschefens godkendelse.

Som ansat på Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

KONTAKT OG ANSØGNING
Du er meget velkommen til at høre mere om stillingen hos teknikofficer Christian Dam Thuesen på 2E-NIJU-TKO@mil.dk eller telefon +45 51513741. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Britt Holde på telefon 728 19143.

Ansøgningsfristen er den 18. februar 2024, og vi forventer at holde samtaler i uge 8 2024.
Stillingen ønskes besat pr. 1. april 2024 eller efter aftale.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale. FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM 2. ESKADRE (2 ESK)
2. Eskadre er den primære leverandør af Danmarks sømilitære kampevne. Eskadren løser opgaver i danske farvande, regionalt og globalt.
Opgaverne spænder fra bidrag ved humanitære operationer til indsættelse i krigsmæssige operationer.
2. Eskadre består af moderne højteknologiske luftforsvarsfregatter og antiubådsfregatter. 2. Eskadre arbejder kontinuerligt for at være en god og attraktiv arbejdsplads, og vores opgave som styrkeproducent er, at få det komplekse samspil mellem besætninger og en avanceret teknologi til at yde optimalt for at kunne løse Søværnets opgave: At sikre Danmarks interesser fra havet – med magt om nødvendigt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flådestation Korsør, Sylowsvej , 4220 Korsør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5984894

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet