Forretningsorienteret Applikation Manager til at videreudvikle Søfartsstyrelsens IT-systemer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Forretningsorienteret Applikation Manager til at videreudvikle Søfartsstyrelsens IT-systemer

Søfartsstyrelsen har længe arbejdet for digitalisering og på at arbejde datadrevet. Styrelsen har en omfattende portefølje af systemer, som skal videreudvikles og vedligeholdes. Systemerne er med til at sikre at Danmark har et højt niveau af sikkerhed til søs og at vi understøtter det maritime erhverv. Vi leder derfor efter en ny kollega, der kan tage medansvar for at videreudvikle og vedligeholde vores eksisterende systemer i nært samarbejde med vores brugere såvel som vores eksterne leverandører.

Du kan være med til at præge udviklingen og få det til at ske. Du skal have lyst til samarbejde med mange forskellige forretningsenheder og lyst til at udvikle din viden om it og vores måde at arbejde med it på. Arbejdsstedet vil være i Korsør, men der er også gode muligheder for at arbejde fra distancen.

Om stillingen
Dit primære ansvarsområde bliver at videreudvikle og vedligeholde vores eksisterende systemer – som er en omfattende portefølje.

Dine hovedopgaver bliver at:

  • Koordinere ønsker og behov fra vores forretningsenheder og kommunikere med leverandører. Dette både i forhold til at håndtere fejl og opdateringer samt udviklingstiltag på de enkelte løsninger, så krav og ønsker omsættes til brugbare løsninger.
  • Håndtere incidents og problem management.
  • Indgå i arbejdet med Application Life Cycle Management, så systemerne løbende bliver opdateret og holdes vedlige.
  • Lede, koordinere og kvalitetssikre leverancer og processer, fra udvikling til produktion.
  • Sørge for at dine leverandører leverer til tiden, herunder have styr på økonomien i leverancerne samt at kontraktuelle forhold overholdes i processen.
Søfartsstyrelsens systemlandskab er komplekst og består dels af fagsystemer, hvor brugerne både er interne i organisationen såvel som eksterne rederier, private borgere og offentlige myndigheder. Vi har også systemer af mere operativ karakter, der understøtter det maritime segment, altså de skibe der sejler rundt i de danske farvande.

Du kan forvente en alsidig arbejdsdag på en ambitiøs arbejdsplads med dygtige og gode kollegaer, der har stort fokus på digitaliseringsmuligheder i forretningen samt samspillet mellem it-udvikling og drift. Vi arbejder for hele tiden at forbedre og optimere vores arbejdsmetoder, gerne med udgangspunkt i ITIL og agilitet.

Om dig

Vi forestiller os at du:

  • har en relevant IT-mæssig uddannelse eller på anden måde har opnået IT-forståelse. Du kan være nyuddannet eller have erfaring som Applikation Manager - det indretter vi opgaverne og dit ansvar efter.
  • har erfaring (eller lyst til at få) med drift og administration af systemer.
  • har lyst til at indgå i arbejdet med at udvikle processer, gerne med implementeringen af ITIL.
  • gerne har erfaringer med leverandørstyring.
  • kan kommunikere og opererer på mange niveauer i organisationen og har blik for forholdet mellem IT, forretning og leverandør.


Du er struktureret og kan skabe overblik og fremdrift i både dine egne opgaver samt tværgående tiltag med mange interne som eksterne aktører. Du har et personligt drive, tager ansvar og er god til at formulere dig. Vi lægger desuden vægt på, at du har let ved at opbygge relationer, kan prioritere og har lyst til at udfordre vanetænkning med humor og være opsøgende i dit arbejde.

Om os
Søfartsstyrelsen er en central aktør for vækst og udvikling af de maritime erhverv i Danmark og for et højt niveau af sikkerhed til søs.

Afdelingen for IT-Drift og Udvikling (IDU) består af 10 engagerede medarbejdere, der sammen arbejder med at udvikle og drifte IT-systemer i tæt samarbejde med vores eksterne leverandører. Vi er i fuld gang med at udvikle Søfartsstyrelsens digitalisering, hvilket også betyder øgede krav til IT-driften, hvor der er fokus på professionalisering.

Vores IT-systemer skal understøtte vores digitale forretningsudvikling, så vi kan servicere Det Blå Danmark, herunder rederier, maritime udstyrsproducenter, søfarende, fritidssejlere og andre brugere af vores maritime data og digitale services. Vi har et globalt udsyn, da styrelsen arbejder med maritim erhvervspolitik, regler, love og for at fremme Danmarks stærke position på det internationale maritime marked.

Vi har fokus på IT-sikkerhed, en gennemtænkt IT-arkitektur, genbrug af data, standardisering og samarbejde på tværs af myndigheder og landegrænser. Vi arbejder sammen med erhvervet om modige og nytænkende løsninger og tænker i deling af viden, løsninger og åbne data, som både skal spille sammen med en globalt orienteret branche og det offentlige Danmark.

Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag, men hvor vi støtter hinanden i at udvikle os til at møde stadigt større og mere spændende udfordringer. Du vil referere til kontorchefen for IT-drift og Udvikling og arbejde tæt sammen med dygtige projektledere, arkitekter, leverandører og eksperter i forretningen. Vi har fleksibel arbejdstilrettelæggelse og lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv. Du vil få gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø både fagligt og socialt.

Du kan læse mere om os på www.sfs.dk og www.jobisoefartsstyrelsen.dk

Ansættelsen

Du ansættes som konsulent i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation. Der er tale om en fast stilling med tiltrædelse snarest mulig.

Søg stillingen via nedenstående knap eller via vores hjemmeside http://jobisoefartsstyrelsen.dk/

Din ansøgning, cv samt eksamensbeviser skal være modtaget senest 15. juni kl. 12.00. Vi forventer at afholde samtaler i uge 25. Der vil indgå test i ansættelsesforløbet.

Vil du vide mere?

Du kan få flere informationer om stillingen ved at kontakte kontorchef Anne Dorte Erstad Jørgensen på telefon 23 20 99 55. For yderligere oplysninger om personaleforhold kan du kontakte HR-partner Camilla Skree Sommer på telefon 91 33 70 22.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Søfartsstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 31, 2500 Valby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169544&DepartmentId=6212&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5844387

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet