Fuldmægtig til Maritim Regulering og Jura hos Søfartsstyrelsen - Skab gode rammer for søfarten og deltag i internationale forhandlinger.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Så er du måske den rette kandidat til Søfartsstyrelsens enhed for Maritim Regulering og Jura. Vi søger en fuldmægtig til at varetage en række opgaver, der skal sikre gode og klare rammer for søfarten – Danmarks største eksporterhverv. Du vil blive en del af et team, der i tværfagligt samarbejde står for at lægge den danske linje i de internationale forhandlinger i bl.a. den internationale søfartsorganisation (IMO) og i EU. Du skal bl.a. arbejde med at forberede og afvikle det danske EU-formandskab. I kontoret varetager vi de internationale maritime reglers tilblivelse fra tidlig interessevaretagelse i de internationale fora til den efterfølgende implementering herunder lovproces, udarbejdelse af bekendtgørelser mv.

I Søfartsstyrelsen kan vi tilbyde et stærkt tværfagligt miljø med engagerede kollegaer og en hverdag med fleksibel arbejdstilrettelæggelse.

Om jobbet Som ny fuldmægtig i Maritim Regulering og Jura vil du indgå i vores stærke tværfaglige miljø, og du vil komme til at indgå i kontorets EU-team. Vi vægter samarbejdet og den gode stemning højt og prioriterer at pleje kollegaskabet. Kontoret koordinerer Søfartsstyrelsens EU-sager samt styrelsens arbejde i den internationale søfartsorganisation (IMO) foruden en række andre internationale samarbejdsfora. Desuden betjener vi vores direktion og håndterer sager til ministeren og til Folketinget.

Den internationale søfartslovgivning spænder vidt og omfatter bl.a. regulering i forhold til sikkerhed, miljø, uddannelse og beskæftigelsesområdet for søfarende og fiskere.

Om dig Vi forventer, at

  • du har en videregående uddannelse fx statskundskab eller jura,
  • du er nyuddannet eller har kortere erfaring fra fx centraladministrationen,
  • du har stærke kommunikative evner, politisk tæft samt evnen til at sætte dig ind i komplekse problemstillinger og regler,
  • du har mod på at skabe netværk internt og eksternt, da vi løser opgaverne bedst i samarbejde med andre dele af styrelsen og centraladministrationen samt i tæt dialog med erhvervets parter, og
  • du har lyst til at indgå proaktivt i Søfartsstyrelsens arbejde med vores interessenter og samarbejdspartnere og ikke mindst at du ønsker at bidrage til regeldannelse, sikkerhed og vækst ift. det blå erhverv.
Om os Søfartsstyrelsen er en del af Erhvervsministeriet og arbejder for vækst i det maritime erhverv og sikkerheden til søs. Det gør vi i et tæt samarbejde med relevante interessenter. Samtidig deltager vi aktivt i både europæisk og internationalt samarbejde, fordi søfarten er et internationalt erhverv. Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag med fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv. Du får gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø, som både fagligt og socialt vil bidrage til, at du får det bedste fundament for at løse dine opgaver.

I Maritim Regulering og Jura arbejder vi med udvikling af regler, der skal fremme sikkerhed, sundhed og miljø for både skibe, søfarende og fiskere og de farvande, de sejler i. Samtidig er vi med til at sikre, at reguleringen skaber de bedste rammer for væksten og konkurrenceevne i den maritime sektor. Vi deltager i forhandlingerne om internationale og EU regler og udarbejder de danske regler. Afdelingen består af ca. 30 medarbejdere med juridisk, maritim og samfundsvidenskabelig baggrund. Der er to kontorchefer tilknyttet til afdelingen, og du vil få en personaleleder, men kan forvente at skulle udføre opgaver for begge chefer.

Om ansættelsen Der er tale om fast fuldtidsansættelse med tiltrædelse pr. 1 november 2024 eller snarest derefter. Du ansættes som fuldmægtig efter overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Søfartsstyrelsens hovedkontor ligger i Korsør, hvor den fysiske arbejdsplads således er placeret, men der er mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse med såvel fysisk fremmøde som hjemmearbejdsdage.

Vil du vide mere? Du kan få flere informationer om stillingen ved at kontakte kontorchef Malene Loftager Mundt på telefon 9137 6217. For yderligere oplysninger om personaleforhold kan du kontakte HR-partner Zenia Lotus Hansen på telefon 9133 7061. Du kan også læse mere om os på Søfartsstyrelsens hjemmeside www.sfs.dk.

Har du lyst til at søge? Så klik på ”Søg stilling” knappen til højre for annoncen eller søg via vores hjemmeside www.jobsfs.dk. Din ansøgning vedlagt CV og eksamenspapirer (kandidat- og bachelorbevis med karakteroversigt) skal være modtaget senest den 12. september 2023 kl. 12.00.

Vi forventer at afholde 1. og 2. samtaler i uge 38.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Søfartsstyrelsen, Caspar Brands Plads, 4220 Korsør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6105607

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet