BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Søfartsstyrelsen har længe arbejdet for digitalisering og på at arbejde datadrevet. Styrelsen har en omfattende portefølje af systemer, som skal videreudvikles og vedligeholdes. Systemerne er med til at sikre, at Danmark har et højt niveau af sikkerhed til søs og at vi understøtter det maritime erhverv. Vi leder derfor efter en ny kollega, der kan tage medansvar for at videreudvikle og vedligeholde vores eksisterende systemer i nært samarbejde med vores brugere såvel som vores eksterne leverandører.
Du kan være med til at præge udviklingen og få det til at ske. Du skal have lyst til samarbejde med mange forskellige forretningsenheder og lyst til at udvikle din viden om it og vores måde at arbejde med it på. Arbejdsstedet vil være i Korsør, men der er også gode muligheder for at arbejde fra distancen.
Om stillingen Dit primære ansvarsområde bliver at videreudvikle og vedligeholde vores eksisterende systemer – som er en omfattende portefølje.
Dine hovedopgaver bliver at:
- Koordinere ønsker og behov fra vores forretningsenheder og kommunikere med leverandører. Dette både i forhold til at håndtere fejl og opdateringer samt udviklingstiltag på de enkelte løsninger, så krav og ønsker omsættes til brugbare løsninger.
- Håndtere incidents og problem management.
- Indgå i arbejdet med Application Life Cycle Management, så systemerne løbende bliver opdateret og holdes vedlige.
- Lede, koordinere og kvalitetssikre leverancer og processer, fra udvikling til produktion.
- Sørge for at dine leverandører leverer til tiden, herunder have styr på økonomien i leverancerne samt at kontraktuelle forhold overholdes i processen.
Du kan forvente en alsidig arbejdsdag på en ambitiøs arbejdsplads med dygtige og gode kollegaer, der har stort fokus på digitaliseringsmuligheder i forretningen samt samspillet mellem it-udvikling og drift. Vi arbejder for hele tiden at forbedre og optimere vores arbejdsmetoder, med udgangspunkt i ITIL og agilitet.
Om dig Vi forestiller os, at du:
- har en relevant IT-mæssig uddannelse eller på anden måde har opnået bred forståelse for it.
- har erfaring med drift og vedligehold af systemer.
- har lyst til at arbejde med at udvikle processer og implementere ITIL.
- gerne har erfaringer med leverandørstyring.
- kan kommunikere og opererer på mange niveauer i organisationen og har blik for forholdet mellem IT, forretning og leverandør.
Om os Søfartsstyrelsen er en central aktør for vækst og udvikling af de maritime erhverv i Danmark og for et højt niveau af sikkerhed til søs.
Afdelingen for IT-Drift og Udvikling (IDU) består af 11 engagerede medarbejdere, der sammen arbejder med at udvikle og drifte IT-systemer i tæt samarbejde med vores eksterne leverandører. Vi er i fuld gang med at udvikle Søfartsstyrelsens digitalisering, hvilket også betyder øgede krav til IT-driften, hvor der er fokus på professionalisering.
Vores IT-systemer skal understøtte vores digitale forretningsudvikling, så vi kan servicere Det Blå Danmark, herunder rederier, maritime udstyrsproducenter, søfarende, fritidssejlere og andre brugere af vores maritime data og digitale services. Vi har et globalt udsyn, da styrelsen arbejder med maritim erhvervspolitik, regler, love og for at fremme Danmarks stærke position på det internationale maritime marked.
Vi har fokus på IT-sikkerhed, en gennemtænkt IT-arkitektur, genbrug af data, standardisering og samarbejde på tværs af myndigheder og landegrænser. Vi arbejder sammen med erhvervet om modige og nytænkende løsninger og tænker i deling af viden, løsninger og åbne data, som både skal spille sammen med en globalt orienteret branche og det offentlige Danmark.
Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag, men hvor vi støtter hinanden i at udvikle os til at møde stadigt større og mere spændende udfordringer. Du vil referere til kontorchefen for IT-drift og Udvikling og arbejde tæt sammen med dygtige projektledere, arkitekter, leverandører og eksperter i forretningen. Vi har fleksibel arbejdstilrettelæggelse og lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv. Du vil få gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø både fagligt og socialt.
Du kan læse mere om os på www.sfs.dk og www.jobisoefartsstyrelsen.dk
Ansættelsen Du ansættes som konsulent i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation. Der er tale om en fast stilling med tiltrædelse snarest mulig.
Søg stillingen via knappen "Søg stillingen" til højre i annoncen eller via vores hjemmeside www.jobsfs.dk
Din ansøgning, cv samt eksamensbeviser skal være modtaget senest 11. august kl. 12.00. Vi forventer at afholde samtaler i uge 33 og 34. Der vil indgå test i ansættelsesforløbet.
Vil du vide mere?
Du kan få flere informationer om stillingen ved at kontakte kontorchef Anne Dorte Erstad Jørgensen på telefon 91 37 63 06. For yderligere oplysninger om personaleforhold kan du kontakte rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på telefon 91 33 70 61.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Søfartsstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 31, 2500 Valby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170669&DepartmentId=6212&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874612