It-koordinator til ambitiøs It-Drift og Udviklingsafdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Søfartsstyrelsen har en lang række både samfunds- og forretningskritiske digitale løsninger. Vi er i gang med en stor omlægning af vores it-systemer, der skal sikre professionel service til vores maritime kunder samt implementere vores it-arkitektur og sørge for stabil drift. Vi har brug for en it-koordinator til at bistå med koordinering i vores udviklingsopgaver og i optimering af vores it-drift. Søfartsstyrelsen byder bl.a. på fleksible arbejdsforhold.

Om stillingen i It-Drift og Udvikling Vi koordinerer, drifter og udvikler brugervenlige og sammenhængende digitale løsninger for alle vores kunder og styrer alle it-udviklingsprojekter i styrelsen sikkert i havn. Ligesom vi sikrer en stabil drift af vores forretningssystemer og hjælper med at supportere vores kolleger i forhold til deres systemer. Der er kontinuerligt en række koordinerende tiltag og opgaver, som har brug for struktur og fremdrift - det vil du skulle hjælpe med at få til at ske.

Det er både koordinerende tiltag som del af større udviklingsprojekter eller opgaver. Det kan være alt fra at koordinere forbedringer i nogle af vores systemer i forhold til vores leverandører eller koordinere besvarelser og it-review samt at sikre struktur og opfølgning med vores interne og eksterne samarbejdspartnere.

Du vil få en bred berøringsflade både internt og eksternt i organisationen og kan finde løsninger på såvel store som små udfordringer.

Dine opgaver bliver bl.a. at:

  • Koordinering i forbindelse med besvarelser fx i forbindelse med styring af vores systemportefølje
  • Være en aktiv spiller i den daglige drift og fx hjælpe med support af kolleger i andre afdelinger i forhold til deres systemer
  • Have selvstændigt ansvar for en række forbedringstiltag i vores ESDH løsning
  • Deltage i opfølgning og indsamling af materiale til analyser
  • Bistå med en række it-administrative opgaver, fx administration af brugerrettigheder på tværs af Søfartsstyrelsen
  • Bistå nogle af projektlederne med opfølgningsaktiviteter og hjælpe medprojektoverdragelse til drift.
Om dig Du vil få stor medindflydelse på, hvordan du løser dine opgaver, når blot du har et personligt drive, kommer i mål med dine opgaver og er serviceorienteret og ikke mindst vedholdende, så opgaver følges helt til dørs. Du er god til at skabe overblik og struktur i dine opgaver og kan lide at udfordre vanetænkning og er proaktiv og opsøgende i dit arbejde. Du kan kommunikere med mange forskellige fagligheder og trives i tværfaglige udviklingsmiljøer. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra den offentlige sektor. Din uddannelsesmæssige er mindre vigtig, så længe du har interesse og grundig forståelse for it-mæssige løsninger.

Om os Søfartsstyrelsen er en central aktør for vækst og udvikling af de maritime erhverv i Danmark og for et højt niveau af sikkerhed til søs.

Afdelingen for It-Drift og Udvikling (IDU) består af 10 medarbejdere som er alt fra projektledere, it-arkitekter, drifts- og systemansvarlige, hvor alle arbejder med at udvikle it-systemer og tilhørende arbejdsgange og eksekvering af Søfartsstyrelsens digitale strategi. Vi arbejder sammen med en række eksterne it-leverandører og samarbejdspartnere både i forhold til udvikling og drift. Vores it-systemer skal understøtte vores digitale forretningsudvikling, så vi kan servicere Det Blå Danmark, herunder rederier, maritime udstyrsproducenter, søfarende, fritidssejlere og andre brugere af vores maritime data og digitale services. Vi har et globalt udsyn, da styrelsen arbejder med maritim erhvervspolitik, regler, love og for at fremme Danmarks stærke position på det internationale maritime marked.

Vi har fokus på it-sikkerhed, en gennemtænkt it-arkitektur, genbrug af data, standardisering og samarbejde på tværs af myndigheder og landegrænser. Vi arbejder sammen med erhvervet om modige og nytænkende løsninger og tænker i deling af viden, løsninger og åbne data, som både skal spille sammen med en globalt orienteret branche og det offentlige Danmark.

Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag, men hvor vi støtter hinanden i at udvikle os til at møde stadigt større og mere spændende udfordringer. Vi har fleksibel arbejdstilrettelæggelse og lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv. Du vil få gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø både fagligt og socialt.

Du kan læse mere om os på www.sfs.dk og www.jobsfs.dk

Ansættelsen Stillingen er en fast fuldtidsstilling med ansættelse efter relevant overenskomst.

Søg stillingen via "søg stillingen" til højre for annoncen eller via vores hjemmeside www.jobsfs.dk. Din ansøgning, cv samt eksamensbeviser skal være modtaget senest 8. november 2023 kl. 12.00.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 45 og 46 og 2. samtale i slut uge 46.

Arbejdsstedet vil være i Korsør, men der er også gode muligheder for at arbejde fra distancen.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Kontakt Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anne Dorte Erstad Jørgensen på telefon 91 37 63 06. For information om ansættelsesvilkår og rekrutteringsprocessen kan du kontakte rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på telefon 91 33 70 61.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Søfartsstyrelsen, Caspar Brands Plads, 4220 Korsør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926387

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet