Jurist til varierede og spændende opgaver i Slagelse Kommune's Fællesstab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre en høj kvalitet i den juridiske betjening af den politiske og administrative ledelse? Kan du lide at samarbejde på tværs og formidle juridisk stof på en klar og forståelig måde? Befinder du dig godt i et spændende, fagligt miljø og med at have opgaver med politisk fokus? Hvis du kan svare ja til dette, er du måske vores nye kollega i jobbet som jurist i Fællesstaben.

Jobbeskrivelse
Der er i høj grad tale om en jobfunktion, der både går på tværs internt i forvaltningen, men også har et skarpt blik rettet mod kommunens eksterne samarbejdspartnere og potentielle investorer. Forståelse for kommercielle vilkår er derfor også en fordel i jobbet.

Du får til opgave at yde juridisk understøttelse til forvaltningens to centre: Teknik, Plan og Erhverv samt Kommunale Ejendomme. Der er således tale om varierede og spændende juridiske opgaver med alt lige fra køb, salg og udlejning af kommunale ejendomme til projekter med miljø, klima og bæredygtighed.

Vi ved godt, at en god kandidat til stillingen sandsynligvis ikke besidder alle fagligheder i de to centre, der bl.a. varetager opgaver indenfor plan-, bygge-, miljø-, varmeforsyning og vejlovgivning, entrepriseret samt køb og salg af ejendomme mm. Det er dog vigtigt, at du har erfaring med flere af de nævnte områder, og at du med afsæt i din nysgerrighed og solide faglige baggrund kan arbejde dig ind i opgaverne.

Det er også væsentligt, at du har kommunal erfaring eller har arbejdet i en politisk styret organisation, da du udover at yde kvalificeret juridisk understøttelse også skal deltage i udarbejdelse af indstillinger til politiske udvalg fx Økonomiudvalget samt Byrådet.

Dine arbejdsopgaver er bl.a.:

  • Varetagelse af intern konsulentfunktion indenfor forvaltningens fagområder herunder planlovgivning, entrepriseret, byggeret, miljøret, vejlovgivning, erstatningsret, tinglysning, køb og salg af jord og ejendomme i sammenhæng med by- og erhvervsudvikling mm.
  • Udarbejdelse af juridiske notater til ledelsen i de to centre
  • Tovholder eller kontaktperson på retssager, ekspropriations- og taksationssager mm.
  • Udarbejdelse eller kvalificering af diverse juridiske aftalegrundlag, herunder købsaftaler, salgsaftaler og lejekontrakter
  • Juridisk understøttelse i projekter og indsatser indenfor miljø, klima og bæredygtighed herunder EU-retlige emner

Din profil
Vi forventer at du:
  • Er cand.jur med nogle års erfaring indenfor flere af de nævnte områder
  • Er fleksibel og relativt ubesværet kan tilegne dig ny viden og lovstof
  • Er struktureret, analytisk stærk samt løsningsorienteret og kan se nye vinkler i opgaveløsningen
  • Er en god formidler mundtligt og skriftligt og kan udtrykke dig ligefremt og troværdigt
  • Er serviceorienteret og initiativrig samt værdsætter gode samarbejdsrelationer internt og eksternt
  • Har viden om håndtering af tvister
  • Er udadvendt, uhøjtidelig og gerne med et godt humør
  • Finder løsninger sammen med dine kolleger og har lyst til at indgå i teams og faglige fællesskaber
  • Er i stand til at bruge juraen i en praktisk kontekst.

Hvem er vi?
Du bliver en del af Fællesstaben, der er en ny enhed knyttet organisatorisk til centret Kommunale Ejendomme. Fællesstaben består af et stærkt hold på ca. 30 gode kollegaer med forskellige fagligheder.

I Fællesstaben har vi fokus på en løbende faglig og personlig udvikling. Det betyder, at vi i fællesskab arbejder på at udvikle os og skabe et godt arbejdsmiljø. Vi sætter tværfagligt samarbejde højt, og arbejder aktivt på at give den bedste service til vores samarbejdspartnere intern og eksternt.

Fællesstaben fokuserer også på at udvikle fælles guidelines og processer, der understøtter gode sagsforløb og faglighed i begge centre, samt en ensartet og effektiv sagsbehandling til gavn internt og eksternt.

Fællesstaben vil sørge for et godt introforløb, så du kommer godt fra start.

Arbejdstid og løn
Arbejdstiden er 37 timer om ugen med fleksibel arbejdstid.
Der er god kantineordning, mulighed for at aftale hjemmearbejdsdage og en aktiv personaleforening. Derudover har vi frugtordning og fitnessrum.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Arbejdssted
Kommunale Ejendomme, Staben for Erhverv, Ejendomme og Teknik, Dahlsvej 3, 4220 Korsør.

Tiltrædelse
01. august 2024 – eller snarest muligt.

Yderligere oplysninger
Ønsker du yderlige information, er du velkommen til at kontakte:
  • Stabsleder Jesper Suhr Thomsen på mobil 24 62 52 89

Ansøgningsfrist
Søndag den 16. juni kl. 23.59.
Samtaler forventes afholdt torsdag den 20. juni 2024.

Slagelse Kommune har pr. 01. august 2023 røgfri arbejdstid.

Slagelse Kommune har det hele. Uddannelser, kyst, god infrastruktur, tre købstæder og mange skønne landsbyer. Vi er godt 80.000, der bor i kommunen og en del flere, når vi tæller alle dem med, der kommer for at arbejde samt besøge familie og venner. Vi sætter en ære i at turde gå forrest, tænke stort, nyt og fremadrettet. Vi arbejder målrettet for dialog, inddragelse og kommunikation i øjenhøjde, så alle forstår os. Vi sætter faglighed og videndeling højt, ligesom vi deler troen på, at arbejdsglæde og trivsel er selve fundamentet for, at vi kan forvandle visioner til virkelighed. Læs mere på slagelse.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kommunale Ejendomme, Caspar Brands Plads, 4220 Korsør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6054885

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet