BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at realisere Danmarks dagsorden inden for natur, miljø og klima? Er du en dygtig projektleder, der gennem dialog med lodsejere, interessenter, rådgivere og entreprenører kan realisere vores indsatser i vandområde- og klimaplanerne?
Vi søger en selvstændig, erfaren og engageret kollega til naturafdelingen, der kan løfte opgaven.
Arbejdsområde
Vi forventer at få en større mængde projekter, når vandområdeplan 2021-2027 træder i kraft. Desuden har vi fået tildelt to øvrige indsatser samt restaurering af fuld ådal. Vi har fået lavet forundersøgelser på vores vandområdeplan 2015-2021 projekter, men mangler at få realiseret dem. Derfor ønsker vi en dygtig kollega til at sætte skub i opgaven.
Som projektleder bliver dine primære opgaver at varetage lodsejerforhandlinger, dialog med interessenter og udarbejdelse af gode projekter, der kan realiseres ved hjælp af støtteordninger. Du vil komme til at samarbejde med kollegaer indenfor både vandløb, natur og klima for at skabe helhedsorienterede projekter, der indarbejder hensyn til biodiversitet og vandmiljø.
Afhængig af dine kvalifikationer vil der desuden være mulighed for at arbejde med projekter indenfor forskellige vådområde- og lavbundsprojekter samt sørestaurering.
Hvem er du?
Vi ser gerne, at du har en naturvidenskabelig baggrund som f.eks. ingeniør, biolog eller lignende, men det vigtigste er, at du har viden om og erfaring med realisering af natur-, vandløbs- eller vådområdeprojekter. Det vil desuden være en fordel, hvis du har erfaring med projektering, kontakt til rådgivere og entreprenører, udbud m.v.
Som projektleder for indsatsen forventer vi, at du har
- Erfaring med projektledelse, f.eks. fra natur- eller vandløbsprojekter
- Viden om projektering og udbud af natur-, vandløbs- eller vådområdeprojekter
- Viden om Vandløb, hydrologi og vandmiljø
- Kendskab til myndighedsvaretagelse indenfor natur- og miljø, herunder vandrammedirektivet og habitatbekendtgørelsen
- Erfaring og lyst til kontakt og dialog med lodsejere og interessenter
Vi forventer, at projekterne skal finansieres via offentlige støtteordninger og fonde, derfor vil kendskab til arealrettigheder og støtteordninger være en fordel.
Vi er en politisk styret organisation, og du kommer til at arbejde i spændet mellem politikere, myndigheder, lodsejere og interesseorganisationer. Vi lægger derfor vægt på, at du har gode kommunikative egenskaber og kan skabe fremdrift og resultater gennem dialog og inddragelse.
Hvem er vi?
Teknik, Plan og Erhverv er et større center, fordelt på flere afdelinger. Du vil blive en del af Naturafdelingen. Naturafdelingen varetager bl.a. myndighedsopgaver indenfor vandløb, naturbeskyttelse og kystbeskyttelse, vedligeholdelsen af 260 km offentlige vandløb samt vandløbs- og naturprojekter.
Vi tilbyder en arbejdsplads med højt til loftet og plads til udvikling. Du får stor indflydelse på tilrettelæggelsen af dit daglige arbejde og et stærkt team at sparre med.
Det praktiske
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter forhandling med relevant faglig organisation.
Arbejdstiden er 37 timer pr. uge med flekstid.
Du skal have kørekort til alm. bil (B).
Du får primær base hos vores naturafdeling på Dahlsvej 3, Korsør, hvor en stor del af kommunens tekniske medarbejdere holder til. Vi ser gerne, at vores medarbejdere arbejder på tværs i organisationen, så du kan sagtens have din arbejdsdag på andre lokaliteter i Slagelse Kommune, hvis det er en fordel for opgaveløsningen. Af og til er hjemmearbejde også en mulighed, så længe det ikke går ud over opgaveløsningen og fællesskabet med kollegerne.
Flere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte
- vandløbsmedarbejder Jannick Madsen, mail jannm@slagelse.dk / telefon 20 59 29 96.
- afdelingsleder Bo Gabe, mail bogab@slagelse.dk / telefon 51 18 08 27.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er den 12. juni.
Vi forventer at holde samtaler i uge 25.
Tiltrædelse 1. september eller hurtigst muligt derefter.
Slagelse Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge – uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
Slagelse Kommune har pr. 01. august 2023 røgfri arbejdstid.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Slagelse Kommune, Dahlsvej 3, 4220 Korsør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1519&ERId=81294
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5828509