BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du gøre en forskel på områderne maritim faglighed, myndighed, operation og formidling? Så er du måske vores nye kollega.
Om jobbet Vi søger en medarbejder til sektionen ”OPERATIONER”, som løser en række myndighedsopgaver på Søfartsstyrelsens område.
Dit arbejde vil gøre en forskel for sejladssikkerheden, hvor du vil komme til at deltage i sektionens arbejde med informationsindsamling og vurdering af hændelser og ulykker til søs samt efterfølgende udsendelse af Efterretninger for søfarende og Navigationsadvarsler.
Du kan forvente at blive inddraget i operationen og prioritering af opgaverne for Søfartsstyrelsens inspektionsskib POUL LØWENØRN, der vedligeholder afmærkningen i de danske farvande samt udfører søopmåling.
Vores arbejde er præget af mange forskellige faglige opgaver, der skal håndteres rettidigt. Det kan fx være nautiske vurderinger af flydende objekters farer for sejladsen, detektivarbejde med at finde relevante oplysninger, eller håndtering af indrapporterede pludseligt opståede situationer til søs, kvalitetsstyring, DPA opgaver, kontrakthåndtering, spørgsmål fra andre myndigheder eller pressen mv. Du vil ofte skulle løse opgaverne i tæt samarbejde med afdelingens øvrige medarbejdere eller på tværs i Søfartsstyrelsen, ligesom en del opgaver indebærer samarbejde med andre myndigheder og eksterne interessenter. Vi forventer derfor, at du er god til samarbejde og kommunikere klart og tydeligt både i skrift og tale.
Når vi lærer dig at kende, vil du få egne ansvarsområder og deltage i arbejdet med at udvikle og effektivisere opgaverne.
Jobbet indebærer telefonvagter inkl. honorerede døgnvagter. Der er mulighed for hjemmearbejdsdage.
For at få succes i jobbet vil det være en fordel for dig, hvis du:
- har en relevant maritim baggrund som skibsfører eller dual skibschef.
- arbejder struktureret og udpræget selvkørende og fleksibelt
- ikke er bange for at involvere og spørge andre om råd
- har et rimeligt niveau i skriftlig engelsk
- er serviceorienteret og tolerant
- er empatisk og bidrager til et positivt arbejdsmiljø.
- har interesse og viden om IT og digitalisering
Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag med fleksibel arbejdstilrettelæggelse, hvor vi i stor udstrækning arbejder uafhængigt af geografi. Det er eksempelvis muligt at arbejde hjemme nogle dage eller i toget, hvis du pendler. Du har derfor god mulighed for at kombinere jobbet med dit familie- og fritidsliv.
Du vil få gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø, som både fagligt og socialt vil bidrage til, at du får det bedste fundament for at løse dine opgaver.
Vi glæder os til at byde dig velkommen.
Om ansættelsen Lyder det som noget for dig? Så klik på ”Søg stilling” nederst i annoncen eller søg via vores hjemmeside: http://jobsfs.dk.
Der er tale om en fast fuldtidsstilling med ansættelse som nautisk konsulent efter gældende relevant overenskomst med Finansministeriet.
Vi ønsker tiltrædelse hurtigst muligt efter 1. september 2023.
Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest mandag den 21. august 2023 kl. 12:00.
Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 34 og 2. samtaler i uge 35. Der forventes brug af tests forud for 2. samtale.
Kontakt Har du spørgsmål om stillingen eller Søfartsstyrelsen generelt, er du velkommen til at kontakte sektionschef Ulla Bjørndal Møller på telefon 91 37 63 53. For yderligere oplysninger om personaleforhold kan du kontakte HR-rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på telefon 91 33 70 61. Du kan også læse mere på Søfartsstyrelsens hjemmeside www.sfs.dk
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Søfartsstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 31, 2500 Valby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171280&DepartmentId=6212&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5886667