Søfartsstyrelsen søger jurist til Skibsregistret

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at gøre en forskel og være med til at sikre, at Danmark fortsat er en af verdens førende søfartsnationer?

Skibsregisteret i Søfartsstyrelsen søger en ny kollega, som skal være med til at sørge for, at vi fortsat leverer kompetent sagsbehandling med en service, der er i verdensklasse. Vi har netop lanceret verdens første digitale skibsregister, og vil gerne have nye kollegaer med ombord på den spændende rejse.

Om os Vi er ofte de første erhvervet og kunderne møder, når de skal have et skib på dansk flag. Vi arbejder derfor på at være verdens bedste skibsregister, der er med til at sikre fremtiden for dansk skibsfart.

Vi er kendetegnet ved høj grad af service og kompetent vejledning. Vi har fokus på høj faglig kvalitet og nytænkning, når vi løser drifts- og udviklingsopgaver. Vi medvirker til, at det er attraktivt at vælge dansk flag både for danske og udenlandske skibsejere. Vi har netop udviklet et digitalt skibsregister, hvilket betyder, at vi er i en omstillingsproces hen i mod at tænke og arbejde mere digitalt.

Vi er ca. 8 engagerede kollegaer, og vi har et tæt sammenhold. Vi sparrer med hinanden i et fagligt stærkt miljø, hvor der er plads til forskelligheder.

Om stillingen Vi registrerer rettigheder på skibene efter principper, der ligner tinglysning for fast ejendom. Som jurist vil du skulle løse komplekse juridiske spørgsmål særligt inden for formueretten og bidrage med forhåndsudtalelser. Du vil dagligt være i dialog med både danske og udenlandske advokater, finansielle virksomheder, rådgivere og skibsejere. Arbejdet indebærer tværfagligt samarbejde med de øvrige afdelinger i Søfartsstyrelsen og har et udpræget internationalt islet.

Du kan også få andre juridiske opgaver som regeludarbejdelse og –fortolkning og direktionsbetjening på området.

Vi tilbyder

  • En alsidig og varieret hver dag
  • Et positivt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og humor
  • Hjælpsomme og fleksible kolleger, som passer på hinanden
  • Ansvar og medindflydelse på opgavernes løsning
  • Faglige og personlige udfordringer
Om dig Du er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.) - og har meget gerne flair for IT på mere end bruger niveau. Du er vant til at arbejde selvstændigt og målrettet, men trives også med at arbejde i teams. Vi forestiller os, at du har et par års erfaring, men er du nyuddannet ser vi også gerne en ansøgning fra dig, og så sørger vi for at sætte dig godt ind i opgaverne.

Derudover lægger vi vægt på at du er struktureret og grundig, trives med en uforudsigelig hverdag, er serviceminded og hjælpsom, kan arbejde på engelsk både i skrift og tale og tænke nyt og digitalt.

Løn og ansættelse Der er tale om en fast fuldtidsstilling med start hurtigst muligt. Du ansættes efter overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Søfartsstyrelsen er en fleksibel arbejdsplads, hvor der er fokus på trivsel og god balance mellem arbejds og privatliv. Der er mulighed for hjemmearbejde, og vi lægger vægt på, at du er med til at tilrettelægge arbejdstid og opgavevaretagelse.

Vil du vide mere? Du kan få flere informationer om stillingen ved at kontakte kontorchef Mette E. Poulsen på tlf. 7219 6238. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan fås ved henvendelse til HR-rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på tlf. 91 33 70 61.

Du kan læse mere om os på Søfartsstyrelsens hjemmeside www.sfs.dk

Har du lyst til at søge? Så klik på ”Søg stilling” knappen til højre i annoncen eller søg via vores hjemmeside www.sfs.dk/job Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest tirsdag den 30. maj kl. 12.00.

Der forventes afholdt samtaler i uge 22.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Søfartsstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 31, 2500 Valby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168985&DepartmentId=6212&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5834936

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet