Undersøgelseschef til Den Maritime Havarikommission

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Den Maritime Havarikommission er en selvstændig undersøgelseskommission under Erhvervsministeriet, der udfører uvildige undersøgelser af sø- og arbejdsulykker på danske, grønlandske og færøske skibe overalt i verden samt ulykker på udenlandske skibe i dansk, grønlandsk og færøsk territorialfarvand. Derudover undersøges ulykker inden for erhvervsdykning.

Om stillingen Du vil fungere som leder for en enhed bestående af tre medarbejdere med forskellig baggrund, som arbejder tæt sammen for at udvikle og formidle viden om ulykker til søs.

I stillingen vil du være ansvarlig for den administrative, forvaltningsmæssige og faglige ledelse af enheden. Derudover skal du fungere selvstændigt som havariundersøger.

  • Det administrative ansvar omfatter udarbejdelse af budgetter, ansættelse og uddannelse af medarbejdere samt løbende udvikling af IT-løsninger. Du vil indgå i og være ansvarlig for enhedens vagtordning, som deles lige af alle i enheden. Da du er ansvarlig for, at enheden er operativ døgnet rundt, alle dage, hele året, er det vigtigt, at du er ved sygdom og i ferieperioder kan træde til for at sikre, at enheden forsat kan udføre sin opgave. Du skal til tider kunne rejse med kort varsel.
  • Det forvaltningsmæssige ansvar omfatter forskelligartede myndighedsopgaver såsom behandling af aktindsigtsager, styre høringsprocesser, spørgsmål fra Folketinget samt forskellige typer borgerhenvendelser.
  • Det faglige ansvar omfatter dataindsamling, analyse og formidling af undersøgelsesresultater, som indbefatter udarbejdelse af rapporter og foredrag/undervisning i sikkerhedsrelaterede emner på højt niveau. Fordi undersøgelsesprocesserne er i en kontinuerlig udvikling, skal du løbende holde dig orienteret om den seneste viden på området, og implementere dem i enheden.
Du skal varetage det internationale arbejde, herunder forberede og deltage i arbejdet i EMSA, IMO og Marine Accident Investigator’s International Forum (MAIIF), hvor du vil indgå i diverse arbejdsgrupper. Du får en bred kontaktflade, fordi arbejdet foregår i tæt samspil med danske og udenlandske myndigheder.

Om dig Det er en fordel, hvis du har erfaring med søfart og har forståelse for, hvordan arbejdet om bord i skibe udføres på alle niveauer, herunder forholdet mellem skibe og landorganisationer. Hvis du har en anden baggrund, skal du have praktisk erfaring med ulykkesundersøgelser.

Vi lægger vægt på følgende:

  • Erfaring med forvaltningsopgaver og arbejde i staten.
  • Besiddelse af bred viden om dansk og international maritim regulering.
  • Erfaring med arbejdsprocesser i EMSA og IMO.
  • Stærke skriftlige formidlingsevner på såvel dansk som engelsk.
  • Stærke analytiske kompetencer.
Du skal herudover være i stand til at håndtere rollen som myndighedsperson i kontakten med tilskadekomne, vidner, pårørende og andre myndigheder. Det er vigtigt, at du besidder empati og politisk indsigt. Det er yderligere en forudsætning, at du kan skabe en forståelse for undersøgelsesresultater blandt enhedens interessenter på alle niveauer.

Det er et krav, at du gennem hele ansættelsen har kørekort kategori B og et gyldigt sundhedsbevis for søfarende og fiskere.

Ansættelse Du ansættes som chefkonsulent med personaleansvar på en femårig kontrakt efter principperne i åremålsaftalen med mulighed for forlængelse i op til 3 år.

Tjenestestedet er Korsør.

Du kan læse mere om Den Maritime Havarikommission på www.dmaib.dk

Spørgsmål? Hvis du har yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Kontorchef Martin John på tlf. 72 19 60 68. Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesforhold kan du kontakte HR-rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen.

Ansøgning Send din ansøgning via ”søg stillingen” til højre i opslaget. Din ansøgning med CV og relevante eksamenspapirer skal være modtaget senest onsdag den 10. januar 2023 kl. 12.00.

Vi forventer at holde samtaler i uge 3 og 4, således at der kan ske tiltrædelse pr. 1. marts 2024 eller snarest derefter.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Erhvervsministeriet Departementet, Batterivej, 4220 Korsør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964542

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet