Vi søger en akademiker, der vil være med til at sikre dansk kvalitetsskibsfart

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde i tæt samarbejde med det maritime erhverv? Har du har interesse i at sætte dig ind i Søfartsstyrelsens opgaver og udfordringer, så du kan bidrage med relevante og kompetente løsninger? Og vil du være med til at sikre, at vores myndighedsudøvelse og tilsyn skaber kvalitetsskibsfart? Så er du måske en af Søfartsstyrelsens nye medarbejdere.

I afdelingen Sikre Skibe forvalter vi myndighedsansvaret for sikkerhed, sundhed og arbejdsmiljø på danske skibe og fører kontrol med udenlandske skibe, der anløber dansk havn. Vi står for det overordnede tilsyn og i betydeligt omfang også for certificering af passagerskibe, mindre last- og specialfartøjer samt fiskeskibe.

Vi søger en akademisk uddannet generalist, der kan sagsbehandle i forbindelse med håndhævelse inden for vores myndighedsområde. Det omfatter blandt andet besvarelse af henvendelser fra borgere og erhverv, behandling af aktindsigtsanmodninger og anmeldelser i forbindelse med arbejdsulykker eller overtrædelser af lovgivning.

Du må gerne være nyuddannet, vi skal nok sikre grundig oplæring inden for de relevante arbejdsområder.

Vi tilbyder

  • en spændende arbejdsplads med varierende arbejdsopgaver.
  • samarbejde med rederier, borgere og den offentlige administration vedrørende sikkerhed og lovgivning på Søfartsstyrelsens område.
  • et miljø med hovedfokus på en høj kvalitet i opgaveløsningen.
  • specialisering inden for forskellige fagområder med gode muligheder for både personlig og faglig udvikling.
  • gode kollegaer.
Vi er en moderne og fleksibel arbejdsplads, der er kendetegnet ved et solidt bærende og praktiseret værdigrundlag. Vi lægger vægt på, at du er med til at tilrettelægge arbejdstid og opgavevaretagelse, så der også er plads til andet end arbejde.

Vi forventer, at du
  • har en relevant uddannelse og er god til at omsætte og formidle din viden
  • har interesse for sagsbehandling og for at skrive gode afgørelser, som forstås af modtageren
  • er serviceminded og fleksibel, når henvendelser fra kunder og brugere behandles
  • er god til at samarbejde og arbejde i teams
Om ansættelsen Der er tale om fast fuldtidsansættelse som AC - medarbejder. Du ansættes efter overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Søfartsstyrelsens hovedkontor ligger i Korsør, hvor arbejdspladsen således er placeret. Der vil efter aftale være mulighed for delvist hjemmearbejde.

Vil du vide mere? Du kan få flere informationer om stillingen ved at kontakte Teamleder Susanne Wærling på tlf. 7219 6183. For generelle informationer om ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte HR-rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på 91 33 70 61.

Du kan også læse mere om os på Søfartsstyrelsens hjemmeside www.sfs.dk.

Har du lyst til at søge? Så send din ansøgning via nedenstående knap ”søg stillingen” eller via vores hjemmeside: www.jobsfs.dk. Din ansøgning med CV og relevante eksamenspapirer skal være modtaget senest mandag den 13. november 2023.

Vi forventer at holde samtaler i uge 47 og 48, således at der kan ske tiltrædelse pr. 1. januar 2024.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Slagelse Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Søfartsstyrelsen, Caspar Brands Plads, 4220 Korsør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930260

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet