BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi leder efter en ny kollega, som vil være med til at færdigøre havplanen og som har lyst til at arbejde med den løbende administration og videreudvikling af havplanen.
Om jobbet Du bliver en del af Havplansekretariatet i Søfartsstyrelsen, hvor vi arbejder med at udvikle og koordinere havplanlægningen i Danmark.
Havplanen er blevet til i et tværministerielt samarbejde mellem 18 ministerier og styrelser i Danmark. Du vil derfor få en stor berøringsflade i centraladministrationen og blandt havplanens mange interessenter. Du vil derfor skulle forholde dig til reguleringen af mange forskellige sektorer og forskellige faglige aspekter af planlægning og forvaltning på havet.
Til en start vil du indgå i Havplansekretariatets arbejde med at følge op på den offentlige høring af havplanen. Herefter skal aftalepartierne bag havplanaftalen inddrages, og havplanen skal udstedes endeligt. Du vil også blive inddraget i dette arbejde, hvor du også på sigt vil komme til at arbejde med den løbende administration af havplanen, herunder besvarelse af henvendelser, sekretariatsbetjening, ledelses- og ministerbetjening, politikudvikling og meget mere. Fremadrettet vil du også skulle være med til at udarbejde analyser med henblik på udvikling af havplanen.
Foruden dialog og samarbejde med nationale parter, deltager havplansekretariatet også i flere internationale arbejdsgrupper og fora med henblik på at erfaringsudveksle og koordinere den danske havplan med havplanerne i vores nabolande. Du vil komme til at indgå i dette arbejde
Havplanen er lavet som en digital bekendtgørelse, så det vil være en fordel, hvis du har forståelse for digital udvikling og forvaltning. Det vil også være en fordel, men ikke et krav, hvis du har GIS-kompetencer og kan arbejde med datarelaterede opgaver. Det samme gælder generel forståelse for planlægning og miljø- og naturbeskyttelse.
Havplansekretariatet består af 4 medarbejdere, der refererer til Søfartsstyrelsens vicedirektør, og vi har et tæt samarbejde med Erhvervsministeriets departement. Vi løser mange forskelligartede opgaver, som der er rig mulighed for at sætte sit præg på. Vi er tæt på beslutningerne, og der er kort fra idé til handling.
Dine arbejdsopgaver Arbejdsopgaverne vil være alsidige og kan variere. Dine præcise opgaver, vil afhænge af din profil, men dine primære opgaver vil blandt andet være:
- At indgå i Havplansekretariatets koordinerende arbejde og udarbejde notater, beslutningsoplæg, mødemateriale, ledelses- og ministerbetjening m.m.
- At deltage i Havplansekretariatets løbende arbejde med administration, forvaltning og videreudvikling af havplanen.
- At deltage i Havplansekretariatets arbejde med drive og udvikle den digitale havplan og evt. GIS og datarelaterede opgaver.
- At deltage i europæisk og internationalt koordination af og samarbejde om havplanlægning.
- har lyst til at arbejde med havplanlægning i et både nationalt og internationalt perspektiv
- har gode analytiske evner
- formår både mundtligt og skriftligt at formidle komplekse problemstillinger
- er struktureret og god til at finde løsninger på komplicerede problemstillinger
- kan arbejde selvstændigt og trives i en hverdag med stramme deadlines
- har gode samarbejdsevner, overblik og godt humør, også når det går stærkt
- har politisk tæft og gerne erfaring med ledelses- og ministerbetjening
Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag med fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv.
Du vil få gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø, som både fagligt og socialt vil bidrage til, at du får det bedste fundament for at løse dine opgaver. Læs mere om kontoret og om
Søfartsstyrelsen på vores hjemmeside www.sfs.dk.
Om ansættelsen Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse pr. 1. april 2024. Ansættelsen sker på overenskomst mellem Finansministeriet og AC.
Bemærk venligst, at arbejdspladsen er placeret i Korsør. Søfartsstyrelsen er en fleksibel arbejdsplads, hvor vi arbejder uafhængigt at tid og sted.
Har du lyst til at søge? Søg via ”Søg stillingen” til højre i opslaget eller via vores hjemmeside www.jobsfs.dk. Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest søndag den 18. februar 2024.
Vi forventer at afholde første samtaler fredag den 23.februar og anden samtalerunde tirsdag den 26. februar. Der kan forventes anvendt tests i rekrutteringsprocessen.
Vil du vide mere? Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til sekretariatschef Henrik Skovmark på tlf. 23 20 99 55. For mere information om løn og ansættelsesvilkår kan du kontakte HR-partner Zenia Lotus Hansen på telefon 91 33 70 61.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Du kan også læse mere om os på Søfartsstyrelsens hjemmeside www.sfs.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Søfartsstyrelsen, Caspar Brands Plads, 4220 Korsør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5981178